Entertainment Celebrity Former Silverchair frontman Daniel Johns takes Sydney tabloid to court

Former Silverchair frontman Daniel Johns takes Sydney tabloid to court

Daniel Johns performing.
Australian rock legend Daniel Johns is suing the Sunday Telegraph for defamation. Photo: Getty
Twitter Facebook Reddit Pinterest Email

Former frontman of Australian rock band Silverchair, Daniel Johns, is suing Sydney tabloid the Sunday Telegraph for defamation.

Johns alleges the paper made him out to be a “sexual pervert”.

The article published last month paints Johns as a frequent visitor to Sydney brothel, the Kastle, which specialises in bondage, sadism and masochism, according to documents filed in Victoria’s Supreme Court.

Johns says the claims are false as he’s never been to the venue and didn’t even know it existed.

“I have now issued legal proceedings in order to publicly correct the facts and vindicate my reputation,” he wrote on Facebook on Thursday.

“This false reporting has been very hurtful, humiliating, and damaging to me and my family.”

The former Australian rock band frontman is suing publisher Nationwide News, Sunday Telegraph editor Mick Carroll and reporter Amy Harris over the article, and online and print splashes, published on August 10 and 11.

Front page and online stories headlined “King of the Kastle” and “Fallen Silverchair rocker makes fetish parlour home” defamed Johns as “such a sexual pervert that he uses the services of prostitutes at one of Sydney’s most notorious brothels,” the court documents claim.

The Kastle describes itself as “Sydney’s most successful BDSM dungeon”.

Johns said the article claimed the brothel had become his second home, patrons and staff were fed up with him and that he was “full of venom and anger”.

“The article was simply untrue,” he said, adding neither he nor his representatives were contacted before publication.

The Kastle said Daniel Johns had never been to the brothel.

“We’re unsure of the source of this false information. In our 30 year history, we’ve never revealed the identity of clients and take privacy very seriously,” it said in a tweet after the article was published.

A spokeswoman for News Corp Australia said it does not comment on legal proceedings.


View Comments